Forbrugeraftaleloven § 12
Kilde: www.retsinformation.dk
LOV nr 451 af 10.6.2004
Hvis der indgås en fjernsalgsaftale om en vare eller en ikkefinansiel tjenesteydelse, skal de oplysninger, der er nævnt i § 11, stk. 1, nr. 1-5, meddeles forbrugeren på papir eller på et andet varigt medium, som forbrugeren har adgang til, medmindre forbrugeren allerede har modtaget oplysningerne på denne måde.\n\nStk. 2. Den erhvervsdrivende skal endvidere på den i stk. 1 anførte måde give oplysning om\n1) betingelserne for brug af foreliggende garantitilsagn og reparations- og vedligeholdelsesservice og\n2) eventuel fortrydelsesret efter denne lov og om fortrydelsesfristens begyndelsestidspunkt og varighed samt betingelserne for og fremgangsmåden ved brug af fortrydelsesretten, herunder om, til hvilken adresse meddelelse om fortrydelse skal sendes, og i fornødent omfang om reglerne i § 18, stk. 4, 1. pkt., og § 20, stk. 3.\nStk. 3. De i stk. 1 og 2 nævnte oplysninger skal gives snarest muligt efter aftalens indgåelse. Ved køb af varer, der skal overgives til forbrugeren, skal oplysningerne meddeles senest ved overgivelsen.\nStk. 4. Stk. 1 og 2 gælder ikke ved aftale om tjenesteydelse, der bestilles og opfyldes ved anvendelse af samme fjernkommunikationsteknik, når\n1) tjenesteydelsen leveres samlet på én gang,\n2) vederlaget for ydelsen opkræves af udbyderen af det anvendte kommunikationsmiddel,\n3) prisen for tjenesteydelsen ikke overstiger 75 kr. og\n4) forbrugeren er bekendt med prisen for ydelsen og fortrydelsesretten.\nStk. 5. I de i stk. 4 nævnte tilfælde skal forbrugeren dog efter anmodning have oplysning om en fysisk adresse, hvor forbrugeren kan henvende sig med eventuelle klager.\nFjernsalgsaftaler vedrørende finansielle tjenesteydelser\n
Stk. 2. Den erhvervsdrivende skal endvidere på den i stk. 1 anførte måde give oplysning om
Stk. 3. De i stk. 1 og 2 nævnte oplysninger skal gives snarest muligt efter aftalens indgåelse. Ved køb af varer, der skal overgives til forbrugeren, skal oplysningerne meddeles senest ved overgivelsen.
Stk. 4. Stk. 1 og 2 gælder ikke ved aftale om tjenesteydelse, der bestilles og opfyldes ved anvendelse af samme fjernkommunikationsteknik, når
Stk. 5. I de i stk. 4 nævnte tilfælde skal forbrugeren dog efter anmodning have oplysning om en fysisk adresse, hvor forbrugeren kan henvende sig med eventuelle klager.
1) betingelserne for brug af foreliggende garantitilsagn og reparations- og vedligeholdelsesservice og
2) eventuel fortrydelsesret efter denne lov og om fortrydelsesfristens begyndelsestidspunkt og varighed samt betingelserne for og fremgangsmåden ved brug af fortrydelsesretten, herunder om, til hvilken adresse meddelelse om fortrydelse skal sendes, og i fornødent omfang om reglerne i § 18, stk. 4, 1. pkt., og § 20, stk. 3.
1) tjenesteydelsen leveres samlet på én gang,
2) vederlaget for ydelsen opkræves af udbyderen af det anvendte kommunikationsmiddel,
3) prisen for tjenesteydelsen ikke overstiger 75 kr. og
4) forbrugeren er bekendt med prisen for ydelsen og fortrydelsesretten.
Hej! Jeg kan hjælpe dig med at forstå "§ 12". Stil mig et spørgsmål, eller prøv et af forslagene. Hele lovteksten er inkluderet i min viden.
Hej! Jeg kan hjælpe dig med at forstå "§ 12". Stil mig et spørgsmål, eller prøv et af forslagene. Hele lovteksten er inkluderet i min viden.